۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۴۵۲
آیت الله جوادی آملی:

اثر مسائل دینی در زنان بیشتر است| کمالی نیست كه مرد بتواند پیشرفت كند و زن نتواند

حضرت آیت الله جوادی تأکید کرد:یك مادر خوب می تواند فرزندداری كند و همسر و جامعه را اداره كند، ذات اقدس الهی این را مظهر رحمت قرار داد و كمالی نیست كه مرد بتواند پیشرفت كند و زن نتواند.
آیت الله جوادی آملی در دیدار مدیر جامعة الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمين مدنی مدیر جامعةالزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به اینکه کتاب «زن در آیینه جلال و جمال» محصول جلساتی است که سالیان پیش در جامعه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار می شد، گفت: در این اثر این مساله مطرح شده که دین برای انسان آمده است، نه برای مرد یا زن، چرا که وقتی روح مجرد شد دیگر زن و مرد معنا نخواهد داشت.

وی افزود: فرق ما با غربی ها در این است که آنها انسان را به مذکر و مونت تقسیم می کنند در حالی که ما انسان را انسان و یک حقیقت واحد می دانیم، چرا که حقیقت انسان به روح انسان است و روح انسان موجودی است مجرّد و اختصاصی به زن یا مرد ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به روح لطیف و اثرپذیر زنان و برخورداری بیشتر آنان از سلاح اشك اشاره كرد و گفت: مسائل دینی اثرش در خانم ها بیشتر از مردهاست برای اینكه آنها رقیق ترند، از این رو «الم یعلم بان الله یری» در زنان بیشتر دیده و حس می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه دین با دعا و مناجات پیشرفت کرد نه با جهاد، بیان داشت:  كاری كه از سلاح دعای كمیل برمی آید از سلاح آهن برنمی آید. «و سلاحه البكاء» در زنها خیلی بیشتر است و در جهاد اكبر هم همین سلاح كارساز است، جهاد اصغر است که نیاز به سلاح آهنی دارد و جهاد اكبر، آه می خواهد.

وی با بیان اینکه نعمت دعا، نیایش و آه در جامعه كم شده است، ابراز داشت: به همان دلیلی كه جهاد اكبر را آه اداره می كند، به همان دلیل هم تربیت بر عهده زن است. لکن در این مسیر گریه های بانوان نباید عاطفی و زنانه باشد، بلکه باید مانند حضرت زینب (سلام الله علیها) باشند، این آه، یك نعمت و سرمایه است. این اشك به آسانی به دست نمی آید از این رو باید این سرمایه در راه مناجات صرف شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که حضرت یحیی محصول نیایش حضرت مریم بود بیان داشت: زنان جامعه اگر اصلاح شوند، مردان هم اصلاح می شوند، آن وقت است که می فهمد جمال و كمالش در این نیست كه نزد نامحرم خودنمايي كند یا با نامحرم اختلاط داشته باشد. یك مادر خوب می تواند فرزندداری كند و همسر و جامعه را اداره كند، ذات اقدس اله زن را مظهر رحمت قرار داده است.

مفسر برجسته قرآن کریم در پایان اظهار داشت: متخصص تشخیص صبح صادق از صبح کاذب، منجم است، متخصص تشخیص عطش صادق از عطش کاذب، پزشک است و جامعه الزهرا(سلام الله علیها) می تواند متخصص تشخیص تمدن صادق از تمدن کاذب باشد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات